Bon dia famílies! com van aquests dies de confinament?
Com que avui és dimecres i tocaria el taller de llengües, aquí us deixo una proposta d'activitats lúdiques per si voleu treballar la lectoescriptura d'una forma més divertida.
ACTIVITAT 1:
Aquesta primera activitat, és per treballar la consciència fonològica de síl·labes. Es tracta d'una habilitat molt important perquè els nens i les nenes puguin escriure paraules sense oblidar fonemes.
Només necessitareu plastilina per fer boletes o be boletes de paper.
Teniu aquí el document amb l'explicació del joc:
DOCUMENT JOC CONSCIÈNCIA SIL·LÀBICA AQUÍ
ACTIVITAT 2:
"Botar la frase"
Aquesta segona activitat, és per treballar la consciència semàntica, és a dir, ser conscients que cada paraula ha d'anar separada de l'altra quan escrivim una frase o un text.
Necessitarem: 4 o 5 folis, rotulador, una llibreta o full i un dau.
1. Escrivim a cada foli un numero de l'1 al 4 (podem afegir més folis si volem major dificultat) i els col·loquem com podeu veure a la foto:
FOTO FOLIS
2. L'alumne tira el dau (només de l'1 al 5) i a continuació ha de pensar una frase amb el nombre de paraules que li ha sortit. Per comprovar si es correcte, ens posem al principi de la filera dels folis i fem un bot per cadascuna de les paraules de la nostra frase.
3. Finalment, comprovem el número on hem caigut a veure si té el nombre adequat de paraules. Si no es així, ho aprofitem per reflexionar; pot ser ha ajuntat dos paraules com si fossin una i només ha fet un bot o bé les ha separat quan no tocava)
4. Al final, podem escriure la frase a la llibreta o al foli, per traspasar aquest exercici a l'escriptura.
Espero que us agradin les activitats i que passeu una bona setmana. Si teniu qualsevol dubte podeu escriure a: serrariera.alba@gmail.com
Alba S.
Fes clic a aquest enllaç:
BON DIA,
ResponEliminaPER FER L'ACTIVITAT 1, CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA, HEU DE CLICAR A L'ENLLAÇ QUE HI HA BAIX DEL TOT.
PER FER L'ACTIVITAT 2, PODEU MIRAR LA FOTO D'ABAIX , PER VEURE COM ES COL-LOQUEN ELS FOLS.